Tuesday, October 7, 2008

.:TERIMA KASIH:.

assalamualaikum & good day

sedar tak sedar almost a week syawal berlalu. pantasnya la masa berlalu. nanti sedar-sedar syawal dah berlalu. dan dek hambatan masa yang berlalu pantas, saya tak sedar pun usia blog saya ni dah setahun! dan dah setahun juga la saya bergelumang dalam bidang baking. jangan tak percaya, saya start baking ni pun baru setahun and i really mean it. baru setahun jugak la saya pegang nozzles, spatula, main buttercream, fondant and many more that relate to baking world! and please bear in ur mind, i never attend any professional course @ class melainkan kelas lynnhassan. i would say she's the great teacher, sangat la penyabar. worth to attend her class!

my 1st fondant cake, during birthday party for my daughter in february 08

my 1st attempt making this kind of cake =P

looking back at all my creations, i feel that i still need a lot of practise to improve my skill. rasa mcm masih tak puas hati dengan hasil usaha selama ni. but hey, untuk seseorang yang tak pernah buat cake dalam hayatnya, tak pernah deco cake dan tak pernah tahu pun apa perkataan fondant, saya patut rasa bangga sedikit (bukan riak ya) dengan hasil saya yang tak seberapa.

my 1st gumpaste roses and yes, im very satisfy with the result

early batch



dan cake di atas dibuat pada bulan june, adalah kemuncak karya saya dalam masa setahun ni. masyaAllah, hanya Allah yang tahu betapa penat saya buat, tapi tipu la kalau sayi cakap saya tak enjoy buat cake ni. memang enjoy habis buat cake ni. paling seronok, bila suami deliver cake ni orang semua ingat ini adalah mainan =D inshaAllah, andai saya punya masa pasti saya akan cuba hasilkan beberapa cake yang ni

dan saya tahu, saya tak akan sampai ke peringkat ini tanpa sokongan anda semua. tak terbalas jasa anda semua. dan segala kepercayaan anda semua, amat-amat saya hargai. inshaAllah, saya akan terus berkarya selagi saya mampu dan selagi anda semua mahu merasa karya saya yang tak seberapa. cuma buat masa ni, terutama tempahan untuk bulan OKTOBER, terpaksa saya tutup sebab quota dah penuh. tak mampu rasanya saya nak terima lagi dan tak mampu rasanya otak & badan saya nk buat terlalu banyak kerja dalam satu masa. inshaAllah, lepas habis study saya, saya punya banyak masa untuk terus berkarya. cuma doakan la saya dapat habiskan pengajian saya dalam semester ini supaya saya tak extend! sekali lagi, terima kasih yang tak terhingga buat anda semua.

ikhlas,
anna, Bake Freshly


.:blog archive:.